Prima pagină > TABERE > Creta, Lefka Ori 2011

Creta, Lefka Ori 2011

In perioada 8 – 21 august 2011 am luat parte la o expeditie internationala in masivul Lefka Ori din Creta, Grecia. Echipa romaneasca a avut8 membri: Adi si Miha Sopincean, Oana Chachula, Rzvan Marcu de la CSM Hunedoara, Simona Laiu de la CS Politehnica – noi am stat doua saptamani iar doar pentru a doua saptamana au mai venit Adina Florescu, Razvan Sabau si Roxana Soreasca de la Focul Viu Bucuresti. In tabara au mai fost speologi greci de la Clubul Selas Atena, speologi cretani de la Clubul EOS Hania, un speolog din Noua Zeelanda si o echipa de francezi de la CLubul Catamaran.

Obiectivele au fost depasirea nr. de 1000 de pesteri in masivul Lefka Ori (inainte de tabara erau cunoscuta in jur de 950 de pesteri), fortarea terminusului avenului Sternes (-460m). Obiectivele au fost atinse.

Am plecat din tara cu masina familiei Sopinceanu, am facut pana in Atena 15 ore de condus continuu, cu cateva pauze, din Atena am luat ferryboat-ul pana in Creta – calatorie de 8 ore, apoi am urcat la 1980 m in munti lasand plajele minunate si caldura insuportabila jos. Pe masura ce urcam vegetatia era tot mai putina si apareau… tot mai multe capre. Sus la tabara singurele plante erau niste tufe de spini cu flori turtite, lipite de pamant si capre la tot pasul. Caldura era la fel de mare ca si jos (35 grade ziua, 15 grade noaptea) cu vant de pana la 100 km/h. Si in buzunar trebuia sa-ti pui pietre ca sa nu te ia vantul pe sus. Peisajul era selenar, parca eram pe alta lume. Si de pe varfurile din jurul taberei se vedea marea in jurul insulei. In prima zi am pus corturile (care s-au rupt rand pe rand de la vant in zilele ce au urmat), eu m-am decis sa dorm afara in sacul de dormit pentru ca era foarte cald, am instalat bucatatria (singurul loc cu umbra pentru ca am pus un poliplan) iar in urmatoarele 4 zile am echipat avenul, ocazie cu care am echipat cu diferiti speologi, fiecare cu specificul lui. In urmatoarele 5 zile s-a lucrat continuu la -460 m, s-a trecut de meadrul din terminus, iar dupa 3 m am gasit un alt meadru, la fel de stramt. Eu am fost in 4 zile la lucru in subteran si intr-o zi la suprafata. E foarte usor sa gasesti pesteri acolo pentru ca nu este vegetatie. Majoritatea sunt avene, cu puturi largi si uscate. In ultimele doua zile am dezechipat avenul si am strans tabara pe un vant greu de descris. Vant cu nisip ca sa ma exprim corect.

Apoi am coborat la nivelul marii unde ne-am petrecut cateva nopti pe plajele din Creta care ofera un minunat spctacol atat pe uscat cat si in apa. Am avut norocul sa fim insotiti de cativa speologi din Creta care ne-au dus pe plaje ferite de fluxul turistic.

Intoarcerea in tara a fost pe 27 august. M-am intors cu putin mai multa experienta, cu amintiri frumoase, cu noi „colegi speologi” si cu o invitatie de a merge din nou la anul, cu aceasta ocazie va lansez mai departe si eu invitatia. Creta merita vizitata iar Lefka Ori este un mic paradis speologic. Potentialul este de -1500 m (sunt deja doua avene de -1200 m)  si este calcar pentru toata lumea. Pe langa speologie, Creta mai este un loc bun pentru canyoning – am vazut poze si filme din cele „mai faine 20 de canioane” de pe insula si merita din plin.

Dar pana sa ne facem planuri pe la anu’, va las sa va delectati cu cateva poze.

Această prezentare necesită JavaScript.

Categorii:TABERE
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

